وطن فیلم

دانلود فیلم و سریال ایرانی و دانلود موزیک

۲۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

آیت الله جنتی مبتلا به کرونا شد؟

ابتلای آیت الله جنتی به کرونا تکذیب شد.

به گزارش خبرآنلاین، روابط عمومی شورای نگهبان خبر ابتلای آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان به کرونا را تکذیب کرد.

این خبر درحال تکمیل است..

۱۳ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

جاذبه های گردشگری کرمان (+تصاویر)

مکانهای دیدنی کرمان

استان کرمان با وسعتی بیش از ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع مشتمل بر ۲۰ شهرستان است که مرکز آن شهر کرمان می باشد. این استان جاذبه های اکوتوریسم بسیاری دارد. این استان علاوه بر جاذبه های کویری خود مانند کلوت های شهداد و نبکاها بر خلاف تصور عموم مناطق خوش آب و هوای بسیاری در خود دارد که از آن جمله می توان به دره مدیترانیه ای دلفارد در جنوب استان، جنگلهای بافت و رابر، جنگلهای کهور و ارتفاعات سرسبز شهرستان بردسیر اشاره کرد.


شهر کرمان در شمال شرقی استان واقع شده و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که در زیر برخی از مهمترین های این جاذبه ها معرفی می شده اند.

 

باغ فتح آباد:
این باغ در روستای اختیار آباد و در ۲۵ کیلومتری شهر کرمان قرار دارد و الگوی احداث باغ شازده ماهان بوده است. باغ فتح آباد یادگار فضلعلی خان بیگلربیگی و از آثار دوره ی قاجاریه است و آن را با نام باغ بیگلربیگی نیز می شناسند. آب روستای فتح آباد که از میان این باغ می گذرد، طراوت و صفای خاصی به آن بخشیده است. خوشبختانه در سالهای اخیر این باغ مورد توجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته و اکنون در دست مرمت قرار دارد.


ییلاق کوهپایه:
کوهپایه در ۳۰ کیلومتری انتهای شرق کرمان قرار دارد. دامنه های کوهستانی این منطقه چشمه سارهایی با آبی شیرین و زلال دارد. کوهپایه منطقه ای ست خوش آب و هوا که در تعطیلات و در فصل تابستان مهمانان زیادی به خود می بیند و از جمله روستاهای هدف گردشگری به شمار می رود. بر فراز دهی که بالای کوهپایه واقع شده، آبشاری بسیار زیبا با منظره ای چشم نواز وجود دارد. در این منطقه تعدادی مجتمع تفریحی، اقامتی و رفاهی جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران و مسافران احداث شده است.

 

  بیشتر بخوانید: صنایع دستی کرمان 

 

قلعه دختر:
قلعه دختر قدیمی ترین اثر تاریخی کرمان است. افسانه ها احداث قلعه را به اردشیر بابکان نسبت می دهند و فردوسی در شاهنامه، ساخت قلعه را به شخصی به نام هفتواد که پیش از اردشیر می زیسته نسبت می دهد. قلعه در شرق کرمان و برفراز صخره هایی قرارگرفته است و بقایای آن هر گردشگری را به شگفتی وا می دارد.


پارک جنگلی قائم:
در جنوب شهر کرمان و در جوار کوهستان های زیبا و آبشارهایش پارکی جنگلی با درختان سرو و کاج احداث شده است. پارک بازی کودکان از جمله امکانات پارک جنگلی قائم است.


مشتاقیه:
مشتاقیه از بناهای دوران قاجار در کرمان است. مقابر مشتاق علیشاه ، شیخ اسماعیل و کوثر علیشاه از بزرگان صفویه را در خود جای داده و دارای سه گنبد است. مشتاق علیشاه در رمضان ۱۲۰۶ قمری در مدخل مسجد جامع کرمان به قتل رسید. او و یار همراهش درویش جعفر در این مکان به خاک سپرده شده و از آن پس این محل به نام مشاقیه معروف گردید. بنای مشتاقیه در میدانی به همین نام و در نزدیکی مسجد جامع کرمان واقع شده است.


گنبد جبلیه:
گنبد بزرگ و عجیب جبلیه در منتهی الیه شرقی کرمان قرار دارد. گنبد هشت ضلعی جبلیه تماما از سنگ ساخته شده است و در هشت طرف آن هشت در به عرض ۲ متر قرار دارد که اخیرا برای حفظ استحکام بنا و پیشگیری از خرابی، فقط یکی از درها باز بوده و مابقی را با سنگ مسدود کرده اند. تاریخ گنبد جبلیه به پیش از اسلام بر می گردد. این گنبد در سال ۸۳ به موزه سنگ تبدیل شد.

 

جاذبه های گردشگری کرمان,مکانهای دیدنی کرمان,مکانهای تاریخی کرمانگنبد بزرگ و عجیب جبلیه در منتهی الیه شرقی کرمان قرار دارد


قبه سبز:
بنای قبه سبز که یکی از زیباترین آثار تاریخی کرمان است در قرن هفتم هجری قمری توسط براق حاجب، موسس سلسله قراختاییان کرمان، ساخته شده است. ساخت بنا در سال ۶۳۰ آغاز شد و در سال ۶۸۱ پذیرای ترکان خاتون همسر قطب الدین، حاکم دانشمند و محبوب کرمان شد. ترکان خاتون ساخت مدرسه قطبیه (ترکانیه) را که به دستور قطب الدین محمد آغاز شده بود به پایان رسانید. دارالشافی مجموعه نیز به دست پرتوان وی تاسیس شد.


آتشکده کرمان:
این معبد در داخل شهر کرمان و در خیابان زرسیف، خیابابان میرزا برزو آمیغی قرار دارد و آخرین آتشکده کرمان به شمار می رود. آتشکده در باغ مصفایی واقع است که قبلا منزل مسکونی جهانگیر اشیدری بوده و با تغییراتی به صورت آتشکده درآمده است. آتش موجود در این آتشکده بر اساس نظر موبدان زرتشتی همان آتش چند هزار ساله ای است که از هند به آتشکده محله شهر و از آنجا به این آتشکده به روز سروش از ماه شهریور ۳۶۵۳ یزگردی انتقال یافته است. قدمت این آتشکده بیش از ۹۰ سال استو در حال حاضر موزه زرتشتیان در این محل برقرار می باشد.


بازارهای کرمان:
کرمان شهری تاریخی است که مجموعه بازارها و اماکن قدیمی بسیار جالب و دیدنی در خود دارد و از آن جمله می توان به بازار میدان ارگ، بازار نقاره خانه، باز گنجعلی خان، حمام و مدرسه گنجعلی خان، کاروانسرای هنود (هندوها)، مجموعه وکیل، مسجد چهل ستون و ضرابخانه گنجعلی خان که به موزه سکه تبدیل شده است، اشاره کرد.

 

جاذبه های گردشگری کرمان,مکانهای تاریخی کرمان,مکانهای تاریخی کرمانبازار تاریخی کرمان

 

یخدان مویدی:
در گذشته یخدان مویدی خارج از شهر کرمان قرار داشت و بر اثر توسعه شهری اکنون داخل شهر کرمان (خیابان شهید کامیاب) جای گرفته و اطراف آن فضای سبز جالبی احداث شده است. عناصر تشکیل دهنده یخدان عبارتند از مخزن، حصار، استخر و چاله یخ. یخدان دایره ای و پوشش آن از خشت و ملات رس است و به صورت گنبدی بزرگ نمایان است. در حال حاضر یخدان مویدی دفتر مرکزی ستاد تسهیلات سفر استان کرمان می باشد.

 

۱۳ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

طرز تهیه ترشی غوره انگور خانگی؛ خوشمزه و چربی زدا

 اسم ترشی غوره را شاید کمتر شنیده باشید اما حالا که فصل غوره است بهتر است آن را درست کنید و امتحان کنید. بدون شک از طعم ترش آن خوشتان می‌آید و طرفدار آن می‌شوید. مخصوصا که غوره فواید زیادی دارد و برای افراد مبتلا به چربی خون مثل آب روی آتش است و در کنار سالاد به عنوان چربی سوز قوی عمل می‌کند. این ترشی خوشمزه تقویت کننده کبد است و یک ضد عفونی کننده قوی و طبیعی برای بدن . با هم طرز تهیه این ترشی را می‌خوانیم.

 

مواد لازم برای تهیه ترشی غوره خوشمزه

غوره  ۵۰۰ گرم
سرکه (سفید) ۵۰۰ گرم
نمک به مقدار لازم

 

مواد اولیه ترشی غوره

 

طرز تهیه مرحله به مرحله ترشی غوره خانگی

  • برای تهیه این ترشی در منزل غوره‌ها را با مواد ضدعفونی کننده سبزیجات خوب بشویید و آبکش کنید. سپس دم غوره‌ها را جدا کنید.
  • ظرف مناسبی برای نگه داشتن ترشیتان انتخاب کنید و آن را خوب خشک کنید. توجه کنید اگر ظرفتان خیس باشد باعث خرابی ترشی می‌شود.

نکته: بهترین ظرف برای نگه داشتن ترشی ظروف شیشه‌ای هستند اما اگر به ظرف شیشه‌ای دسترسی ندارید از ظروف پلاستیکی هم می‌توانید استفاده کنید.

  • غوره‌ها را داخل ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم و نمک و سرکه سفید را روی آن ریخته و در شیشه را می‌بندیم.
  • در ظرف را خوب ببندید و آن را به مدت حداقل 10 روز در محیطی به دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید. ترشی شما بعد از 10 روز قابل استفاده است.

 

طرز تهیه ترشی غوره

 

بیشتر ببینید: طرز تهیه ترشی بیلهر؛ یک ترشی بسیار خوشمزه و مقوی

 

 نکات و ترفندهای تهیه ترشی غوره

  • برای نگهداری انواع ترشیجات بهتر است از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید و به جای آن از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید، زیرا  ظروف پلاستیکی در دراز مدت  باعث تولید مواد سمی و مضری می‌شود.
  • در تهیه این ترشی می‌توانید به جای سرکه سفید از آب خود غوره استفاده کنید تا طعم ترشی خوشمزه‌تر و لذیذتر شود؛ البته این نوع ترشی "غوره غوره" نام دارد.
  • برای جلوگیری از کپک زدن غوره ترشی می‌توانید شیشه ترشی را داخل آبجوش بجوشانید تا به خوبی ضدعفونی شود. 

 

بیشتر ببینید: جلوگیری از کپک زدن ترشی خانگی با ۱۴ ترفند و نکته ساده

 

  • دقت کنید که سرکه روی غوره‌ها را کاملا بپوشاند تا ترشی کپک نزند.
  • برای جلوگیری از کپک زدن ترشی حتما دقت کنید که غوره‌هایتان پس از شست و شو کاملا خشک باشند و دم آن‌ها گرفته شده باشد.

 

در آخر

این ترشی سرشار از خاصیت است و طعم بی‌نظیر آن در کنار غذاهای ایرانی عالی می‌شود. اگر به دنبال تهیه ترشی خانگی هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب طرز تهیه ترشی گیلاس خوشمزه به ۳ روش را نیز از دست ندهید. در قسمت نظرات و پرسش‌ها می‌توانید نظرات و تجربیاتتان را راجع به ترشی خوشمزه غوره، با ما و دیگر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

۱۳ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

حسادت در رابطه چه نتایجی دارد و چگونه آن را کنترل کنیم؟

حسادت احساسی است که اکثر انسان‌ها آن را حداقل یک‌بار تجربه کرده‌اند. حسادت در رابطه می‌تواند به صورت خفیف بروز کند یا مانند آتشی شعله‌ور شود و همه چیز را به نابودی بکشاند. اگرچه حسادت احساس رایجی است که افراد در هنگام خطر قرار گرفتن در رابطه با آن مواجه می‌شوند، اما اگر کنترل نشود بزرگترین عامل از بین رفتن رابطه است. در ادامه با حسادت در رابطه و راهکارهایی برای کنترل آن آشنا خواهیم شد.


اگر مطالعه بخش خاصی از مطلب مدنظر شماست می‌توانید با انتخاب عناوین فهرست موضوعی زیر به موضوع دلخواه خود برسید.


حسادت چیست؟

گاهی اوقات این که شوهر شما زنی را تحسین کند، یا خانم شما به مرد دیگری نگاه کند، می‌تواند موجب برانگیختن حسادت شما شود. حتی گاهی چیزهایی که وجود خارجی ندارند و فقط در ذهن شما اتفاق می‌افتند نیز موجب حسادت شما می‌شود. حسادت می‌تواند باعث شود طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنید؛ از ناامنی و شک گرفته تا ترس، عصبانیت یا اضطراب. اگر فکر می‌کنید حسادت ممکن است مسئله‌ای در روابط شما باشد، باید بدانید حسادت چیست و چه علتی دارد؟

حسادت هنگامی به وجود می‌آید که حس کنید شخصی دیگری می‌خواهد چیزی که مال شماست را از آن خود کند. برای مثال، اگر همسرتان با یکی از همکاران خود رابطه‌ی صمیمی برقرار کند ممکن است شما از رابطه‌ی آن دو احساس خطر کنید. در این حالت ممکن است حس کنید همکار همسرتان سعی دارد او را از چنگ شما در آورد. به همین دلیل ممکن است به رابطه‌ی آن دو حسادت کنید. 

حسادت خفیف، یک واکنش غریزی است که باعث می‌شود بخواهید از آنچه احساس می‌کنید از آن خودتان است محافظت کنید. برخلاف اینکه صرفاً قصد شما محافظت است، حسادت می‌تواند به سرعت منجر به رفتار‌های مخرب شود و باعث شود به شیوه‌ای خودخواهانه و کنترل‌گر عمل کنید. حتی می‌تواند باعث شود فرض کنید اتفاقاتی رخ می‌دهد که قرار نیست اتفاق بیفتد. برای مثال، حسادت می‌تواند موجب شود هنگامی که یک مبادله‌ دوستانه بین همسرتان و دیگری می‌بینید در ذهنتان طرح خیانت همسرتان را تصور کنید. یا اگر همسرتان یک شب دیر به خانه آمد سریعا به او شک کنید و فکر کنید چیزی را از شما مخفی می‌کند. 

 

حسادت در رابطه چیست؟

 

بیشتر بخوانید: حسادت چیست؟ (درمان حسادت از دیدگاه روانشناسی)

 

حسادت در رابطه ناشی از چه عواملی است؟

حسادت چه غریزی باشد چه نباشد، حس سازنده‌ای برای رابطه نیست. فردی که با کنترل حسادت دست و پنجه نرم می‌کند، مطمئنا مشکلات حادتری نیز گریبان‌گیر اوست. رفتار حسودانه‌ی کنترل نشده معمولاً نشانه یک یا چند مورد از موارد زیر است:

درک ریشه‌ی هر رفتاری می‌تواند کمک کند در راستای کنترل آن رفتار تلاش کنید. هر یک از این سه یا ترکیبی از آن‌ها، نه تنها احساس حسادت را در رفتار مخرب نشان می‌دهد، بلکه مشکلات دیگری را نیز در زندگی فرد ایجاد می‌کند.

 

نشانه‌های حسادت در رابطه کدامند؟

حسادت می‌تواند خود را به روش‌های زیادی آشکار کند. ممکن است یک دقیقه احساس منطقی داشته باشید و بعد دیگر کاملاً غیرمنطقی شوید. همچنین ممکن است شروع به فکر کردن در مورد افکار غیر منطقی کنید که در اعماق وجودتان می‌دانید نمی‌توانند درست باشند. ممکن است احساس عدم امنیت داشته باشید و نسبت به اقدامات شریک زندگی خود بسیار مراقب باشید. ممکن است احساس کنید که نمی‌توانید به همسرتان اعتماد کنید یا احساس ‌کنید که طرد شده اید و همسرتان دیگر دوستتان ندارد. شاید احساس نگران کننده‌ و کنترلگری برای برقراری ارتباط با شریک زندگی خود داشته باشید، به این معنی که می‌خواهید بدانید همواره کجاست و مشغول به چه کاری است؟

حسادت می‌تواند تأثیر مسمومی بر روی یک رابطه داشته باشد. همسرتان نسبت به رفتارها و حسادت‌های شما حساس و ناراحت می‌شود و ممکن است احساس خفگی یا مورد کنترل واقع شدن کند. همچنین این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان، تنش و نارضایتی میان شما شکل گیرد. شما نیز به احتمال زیاد از احساس حسادت خود رنج می‌برید. بعلاوه، عدم اعتماد به نفس نسبت به شریک زندگی خود احتمالاً باعث می‌شود که احساس عدم امنیت و انزوا کنید.

 

نشانه های حسادت در رابطه

 

 

حسادت چه بلایی بر سر رابطه می‌آورد؟

حسادت می‌تواند برای یک رابطه بسیار مضر باشد. در بهترین حالت فرد حسود همیشه نیازمند است و دائماً به دنبال اطمینان می‌گردد که تنها فرد در زندگی همسرش است و هیچ کس تهدیدی برای جایگزینی او نیست. در بدترین حالت حسادت می‌تواند در کنترل‌گری و بی‌اعتمادی و حتی سوء استفاده جسمی یا عاطفی ظاهر شود. فرد حسود ممکن است سعی کند عملکرد شریک زندگی خود را کنترل کند، رفت و آمدها، تماس‌ها، پیامک‌ها یا ایمیل‌های او را بررسی کند. این رفتار ناسالم الگوی بی‌اعتمادی را ایجاد می‌کند و درنهایت موجب فروپاشی رابطه می‌شود.

اساس هر رابطه‌ی سالم و شاد، اعتماد و احترام است. فرد حسود نمی‌تواند به شریک زندگی خود اعتماد کند یا به او و مرزهای رابطه‌اش احترام بگذارد. بنابراین به مرور زمان، احساس عشق و محبتی که روزگاری وجود داشته از بین می‌رود. همچنین حسادت باعث بحث و جدال تکراری می‌شود. فرد حسود نیاز دارد که شریک زندگیش  بار‌ها و بار‌ها خود و وفاداری خود را اثبات کند. این موضوع می‌تواند خسته کننده باشد و از رشد و ایجاد پایه‌ریزی محکم برای رابطه جلوگیری کند.

 

حسادت در رابطه چه مضراتی دارد؟

 

 

چگونه حسادت را در رابطه کنترل کنیم؟

کنترل رفتار حسادت می‌تواند سخت باشد. مشکلات اساسی رابطه به ندرت به خودی خود از بین می‌روند. اگر حسادت الگوی رفتاری است که در روابط شما مدام تکرار می‌شود، ممکن است به مداخله‌ی یک متخصص حرفه‌ای نیاز داشته باشید تا به شما کمک کند آن را کنترل و ابزاری برای مقابله با دلایلی که منجر به آن می‌شوند فراهم کنید. فائق آمدن بر حس حسادت در رابطه نیاز به ساختن اعتماد دارد. اگر حسادت مشکلی در روابط شما محسوب می‌شود، خواه شما حسود باشید یا شریک زندگیتان، برای هر دوی شما دردناک است. کنترل کردن حسادت، صبر، برقراری ارتباط و تغییر باور‌ها را می‌طلبد. اگر با هم در غلبه بر حسادت و رفتار‌های حسودانه کار کنید، می‌توانید این مشکل را در رابطه‌ی خود از بین ببرید. 

اولین گام در حل کردن این مشکل این است که قدمی به عقب بردارید و بفهمید که چرا و چگونه این احساسات به سراغ شما می‌آیند. سعی کنید از احساسات خود آگاه شوید و شروع به فکر کردن در مورد آن‌چه باعث می‌شود این احساسات به سراغ شما بیایند، کنید. سعی کنید با در نظر گرفتن واقعیت رابطه‌ی فعلی‌تان، این احساسات  را کشف کنید که مربوط به روابط گذشته‌ی شما هستند یا آیا واقعاً ناشی از کاری‌اند که شریک زندگی‌تان انجام می‌دهد. به موضوعاتی مربوط به اعتماد، تعهد یا ارتباط خود عمیقا فکر کنید و سعی در ریشه‌یابی داشته باشید. 

سپس زمانی را به صحبت کردن با همسرتان اختصاص دهید. این کار قطعا گامی مثبت در جهت حل کردن مشکل حسادت شماست. هرگونه شک و تردید و عدم اطمینان در رابطه این امکان را به شما می‌دهد که آن‌ها را به درستی بررسی کنید و وقتی دیگر احساساتی نیستید و منطقی فکر می‌کنید کمی وقت بگذارید و واقعاً به حرف‌های یکدیگر گوش دهید. اگر متوجه شدید صحبت کردن برای حل این مشکل کافی نیست، تصمیم بگیرید با یک مشاور صحبت کنید. امکان برقراری ارتباط با شریک زندگی خود در یک محیط امن و نزد یک مشاور در رفع مشکلات مربوط به حسادت کمک می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند تا در جهت جلب اعتماد شریک زندگی خود، ایجاد کانال‌های ارتباطی بهتر و داشتن یک رابطه شادتر و دوست داشتنی‌تر تلاش کنید. 

 

چگونه می‌توان حسادت در رابطه را کنترل کرد؟

 

کلام آخر

حسادت یکی از حس‌های مخربی است که رابطه را به سمت نابودی می‌کشاند. کنترل کردن حسادت در رابطه با همکاری دو طرف امکان‌پذیر است. بنابراین به عنوان یک زوج باید از تفاوت‌های شخصیتی یکدیگر مطلع باشید تا بتوانید رفتارهای حسودانه همسرتان را کنترل و برطرف کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مطالب حسادت زنانه چه دلایلی دارد و چگونه درمانش کنیم؟ و حسادت عاشقانه در مردان چه نشانه‌هایی دارد؟ را نیز حتما مطالعه کنید تا بتوانید با رفتارهای حسودانه‌ی همسرتان آشنا شوید.

شما چه تجربیاتی از حسادت در رابطه دارید؟ اگر شما نیز از حسادت در رابطه‌تان رنج برده‌اید، از راهکار‌های مقابله با آن‌ها و روش‌های خودتان در بخش "نظرات و پرسش‌ها" برای ما و دیگر همراهان ستاره بنویسید. 

 

۱۲ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

متن آهنگ مرتضی پاشایی به نام دروغ دوست داشتنی

♫♪───| متن آهنگ |───♪♫

تو که از اولشم جای من یکی دیگه توی قلبت بود

نگو به من که تو هر کاری کردی درسته نگو حقت بود

تو که از اسمم و عشقم و حسم و قلبم دلتو کندی

به چشای من ساده ی بی کس تنها داری می خندی

همیشه دروغ میگفتی واسه من میمیری

بگو عاشقم نبودی تو که داری میری

به خدا همش دروغه که منو دوست داری

بگو دوستم داری

تو که روی قلب من اینجوری پا می ذاری

بگو بگو بگو بگو

بگو این دروغه دوست داشتنی و این بارم

باز بگو بی تو میمیرم

بگو دوست دارم

من که این همه دروغه تورو باور کردم

بگو دوسم داری

یه دفعه دیگه بگو بگو که بر میگردم

بگو بگو بگو بگو

تو که از اون همه حرفایی که به تو گفتم چیزی یادت نیست

تو که میذاری میری و من اینجا میمونم با چشای خیس

تویی که ازم گذشتن آسونه واست مثه بازیچم

چه جوری بهم می گفتی که مثله قدیما عاشقت میشم

همیشه دروغ میگفتی واسه من میمیری

بگو عاشقم نبودی تو که داری میری

به خدا همش دروغه که منو دوست داری

بگو دوستم داری

تو که روی قلب من اینجوری پا می ذاری

بگو بگو بگو بگو

بگو این دروغه دوست داشتنی و این بارم

باز بگو بی تو میمیرم

بگو دوست دارم

من که این همه دروغه تورو باور کردم

بگو دوسم داری

یه دفعه دیگه بگو بگو که بر میگردم

بگو بگو بگو بگو

♫♪───┤ ♩♬♫♪♭ ├───♪♫

برای دانلود آهنگ های مرتضی پاشایی کلیک کنید

۱۲ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

 چگونه کنترل مدفوع را به کودک آموزش دهیم؟

کنترل مدفوع در کودکان معمولا قبل از کنترل ادرار برقرار میگردد ولی زمان کنترل مدفوع در همه ی کودکان یکسان نیست.


1- شیرخواران : شیرخواران بعد از خوردن شیر به راحتی مدفوع میکنند.برعکس بعضی از کودکان مخصوصا پسرها تا دو سالگی قادر به کنترل مدفوع نیستند.


2- 15تا 18 ماهگی : کودکان در این سن بعد از غذا خوردن به علت واکنش معده روده ای مدفوع میکنند بنابراین مادر باید بعد از غذا دادن به کودک او را روی لگن پلاستیکی بنشاند.زمان نشاندن کودک روی لگن نباید بیش از چند دقیقه باشد تا کودک کم کم به آن عادت کند.اگر کودک خسته شد باید او را بلند کنید و اگر مدفوع کرد از او تعریف و تمجید کنید.


3- 18 ماهگی تا 2 سالگی : در این سن کودک به راحتی روی توالت پلاستیکی می نشیند و حتی عکس های کتاب یا روزنامه را تماشا میکند.


4- 2.5 تا 5 سالگی : کودک در این سن کاملا اسنفنکتر مقعد خود را کنترل میکند و میتواند خود را نگه دارد و با فرصت کافی روی توالت بنشیند.دراین سن 2.5 تا 5 سالگی مادر باید لباس زیر کودک (شورت و شلوار) او را طوری تهیه و به او بپوشاند که او به راحتی بتواند آنها را از پای خود درآورد یا به مادر بگوید که میخواهد مدفوع کند. در مواردی نادر بعضی از کودکان در این سن شلوار خود را کثیف میکنند.اگر چنین اتفاقی افتاد کودک را سرزنش نکنید.

نکات مهم در مورد کنترل مدفوع در کودکان :
• بعضی از مادران تصور میکنند که کودک باید هرروز مدفوع کند ولی این تصور صحیح نیست.بعضی از کودکان یک روز درمیان مدفوع دفع میکنند ولی اگر یبوست نداشته باشند مهم نیست.


• بعضی از مادران ممکن است مدفوع کودک را نگاه کنند و اگر کم باشد او را سرزنش کنند.اینگونه واکنش ها سبب مشکل دفع در کودک خواهد شد.


• بعضی از کودکان در سن 12 ماهگی تا 2.5 سالگی در موقع دفع با مدفوع خود بازی میکنند زیرا آنان نسبت به آنچه از بدنشان دفع میشود کنجکاو هستند.مادر نباید نسبت به این حس کنجکاوی کودک نگران باشد و او را کودکی کثیف تصور کند.


• کودکان دوست دارند مورد توجه پدر و مادر و اطرافیان قرار بگیرند.هیچ چیز برای کودک لذت بخش تر از این نیست که همه ی افراد در مورد نخوردن غذا یا دفع ادرار و مدفوع او صحبت کنند.اگر پدر و مادر و اطرافیان با کودک رفتار صحیح نداشته باشند او روی توالت می نشیند ولی مدفوع نمیکند و چند دقیقه بعد در شلوار خود یا در گوشه ای مدفوع میکنند.


• مادر و پدر و اطرافیان نباید نسبت به زمان کنترل دفع کودک حساس باشند و اجازه دهند کودک خود به تکامل عصبی لازم برسد.اگر کودک به راحتی روی لگن می نشیند او را تشویق کنند.

۱۲ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

شعر بـاز بـاران بـا ترانه (بـاران) شعر دوران کودکی

در این مطلب یکی از شعرهـای دوران کودکی که همه ما بـا آن خاطره داریم را برای شما عزیزان قرار داده ایم. شعری که بـا خواندن آن حال و هوای دوران قدیم زنده می شود. دورانی که دوستی هـا و محبت هـا بیشتر بود. زندگی به این اندازه ماشینی نشده بود و پیوندهـا و ارتبـاطات عمق بیشتری داشت. این شعرهـا اکنون برای دهه شصت و قبل تر از آن تبدیل به یک نوستـاژی و یادآوری از دوران خوش گذشته است. در ادامه بـا چارگوشه همراه بـاشید.

شعر بـاز بـاران بـا ترانه (بـاران) شعر دوران کودکی

 

بـاز بـاران،
بـا ترانه،
بـا گهرهـای فراوان
مى خورد بر بـام خانه.

یادم آرد روز بـاران:
گردش یک روز دیرین
خوب و شیرین
توی جنگلهـای گیلان:
کودکی ده ساله بودم
شاد و خرم
نرم و نازک
چُست و چابک.

بـا دو پای کودکانه،
می دویدم همچو آهو،
می پریدم از سر جو،
دور می گشتم ز خانه.

، می شنیدم از پرنده
داستـانهـای نهـانی،
از لب بـاد وزنده،
رازهـای زندگانی.
هر چه می دیدم در آنجا
بود دلکش، بود زیبـا،
شاد بودم.

جنگل از بـاد گریزان
چرخهـا می زد چو دریا
دانه هـای گرد بـاران
پهن میگشتند هر جا.
برق چون شمشیر بران
پاره می کرد ابرهـا را
تندر دیوانه غران
مشت میزد ابرهـا را.

سبزه در زیر درختـان
رفته رفته گشت دریا
توی این دریای جوشان
جنگلِ وارونه پیدا.
بس دلارا بود جنگل.
به! چه زیبـا بود جنگل !
بس گوارا بود بـاران.
به ! چه زیبـا بود بـاران!
می شنیدم اندر این گوهر فشانی
رازهـای جاودانی، پندهـای اسمانی:
« – بشنو از من. کودک من!
پیش چشم مرد فردا،
زندگانی – خواه تیره، خواه روشن –
هست زیبـا، هست زیبـا، هست زیبـا»

شاعر: گلچین گیلانی

۱۱ شهریور ۹۹ ، ۲۰:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

چرا نباید کتاب بیشعوری را خواند؟

معرفی مختصر کتاب

کتاب «بی‌شعوری» نوشته‌ی «خاویر کرمنت»،‌ یکی از کتاب‌های پرفروش بازار کتاب ایران است. این فراگیری در سطحی‌ست که هر کس را وسوسه به خواندنش می‌کند.
با توجه به توضیحاتی که نویسنده در صفحات ابتدایی کتاب می‌دهد، هدفش ارائه‌ی روشِ درمان برای بیماری بی‌شعوری است.

نویسنده ادعا می‌کند که قبلا خودش یک بی‌شعور بوده؛ به‌طوری که این بی‌شعوری مشکلات عدیده‌ای را برایش ایجاده کرده بود. او عنوان می‌کند که در نهایت توانسته خودش را از شر این سَمِّ مهلک روانی نجات بدهد و حالا آمده تا سایرین که به این مَرض مبتلا هستند را درمان کند. نویسنده، راه‌کارهای درمانی را در طی سال‌ها تجربه با بیمارانی مشابه به‌دست آورده است. خاویر کرمنت پس از شفا یافتن، شروع می‌کند به درمان افراد مشابه. این کتاب، بیش‌تر نقل تجربه‌هایی‌ست که در این دیدارها کسب کرده است.

نقد کتاب

اول از همه فکر می‌کنم به‌تر است بی‌شعوری را تعریف کنم.

بی‌شعوری یعنی بی‌خبریِ واضح از نادانی و خُلقیات کَریه و همچنین عیب‌جویی مداوم از دیگران، حتی به خاطر عیوبی که خود فردِ بی‌شعور دارای آن است.

اما این کتاب چگونه می‌خواهد بی‌شعورها را درمان کند؟

از حق نباید گذشت که این کتاب به‌خوبی بی‌شعوری را معرفی و بی‌شعورها را رسوا می‌کند. برای نمونه به گزیده‌های زیر توجه کنید تا راز جذابیتش را از نزدیک لمس کنید:

۱) اگر بی‌شعورها عاشق می‌شوند فقط به یک دلیل است: می‌خواهند در هیچ‌چیز کم نیاورند، از جمله عشق.
۲) سخت‌ترین مرحله در درمان و ترک بی‌شعوری همان مرحله‌ی نخست است. یعنی پذیرفتن بی‌شعور بودن.
هیچ‌کس دوست ندارد قبول کند که بی‌شعور است و بنابراین لحظه‌ی برداشتن نخستین گام درد آور است.
۳) بی‌شعورها می‌توانند دیگران را سرکوب کنند
اما کسی نمی‌تواند آن‌ها را سرکوب کند مگر یک بی‌شعور بزرگ‌تر.
۴) بیش‌ترین حجم نِق را در دنیا بی‌شعورها تولید می‌کنند.
۵) یادتان باشد سواد هیچ وقت شعور نمی‌آورد.
شعور یعنی تشخیص کار خوب از بد.
شعور یعنی تشخیص کار درست از اشتباه.
سواد، یاد گرفتن فرمول و اطلاعات در علم و یا مبحث خاصی است! این شعور است که راه استفاده‌ی درست و یا غلط از علم (سواد) را به ما می‌دهد.

بی‌شعوری همان‌طور که اشاره شد، سراسر پُر است از معرفی بی‌شعورها و ویژگی‌های خاص رفتاری آن‌ها.
مثلا می‌گوید:
یک‌بار دختری جوان به دفترم آمد که...
بی‌شعورها معمولا این ویژگی را دارند که...
یک‌بار یک بی‌شعور به من گفت...
بی‌شعورها در سر کار دوست دارند که...

اگر دقت کنید این کتاب مملو است از اشارات سوم‌شخص. یعنی اشاره دارد به شخصِ سومی که از قضا بی‌شعور است. استفاده از ضمیر سوم‌شخص در جای‌جایِ کتاب، در واقع تمرینی است برای دیدن عیوب دیگران و خارج شدن از مَدارِ خویشتن. به همین دلیل است که خواننده با مطالعه‌ی هر بخشی از کتاب ذهنش می‌رود به‌سمتِ مصداقی برای آن ویژگی. مثلا وقتی نقل قول (۱) را می‌خواند، به‌سرعت ذهنش می‌رود به‌سمت همان دوست بی‌شعورش که به تازگی عاشق شده.
وقتی نقل قول (۴) را می‌خواند، در تخیلش چهره‌ی همکار نق‌نقویش را می‌گذراند و به نشانه‌ی تأسف سری تکان می‌دهد.
بی‌شعوری به طور شگفت‌آوری تمایل ما را در اهدای این کتاب به اطرافیان افزایش می‌دهد. شاید به خاطر کشف یک یا چند ویژگیِ آدم‌های بی‌شعور در دوست‌مان باشد که با هدیه دادن کتاب می‌خواهیم او را به احوال بیمارگونه‌اش آگاه کنیم.
این کتاب توجیه خوبی به خواننده می‌دهد تا همه‌ی اطرافیان را یک دسته بی‌شعور تصور کند که فقط موجب آزار و اذیت اویند. بدتر از همه پس از مطالعه‌ی کتاب، مدام شخصِ خواننده به دنبال مصادیق بی‌شعوری در اطرافش می‌گردد.
این که چرا کتاب جذاب است به نظر من برمی‌گردد به یک ویژگی مشترک همه‌ی ما آدم‌ها. این که دوست داریم تا دیگران را معیوب و خودمان را فرهیخته تصور کنیم؛ و این کتاب تفریحی خوب برای ارضای همین خصلتِ خودبرتربینی ماست. خودبرتربینیِ کاذب دقیقا ویژگی محوری بی‌شعورهاست که این کتاب به‌طور نامحسوسی آن را در خواننده تقویت و تثبیت می‌کند.

خواننده بعد از بستن کتاب نه‌تنها بی‌شعوری‌اش درمان نشده، بلکه با این تمرین‌ها در بی‌شعوری حرفه‌ای‌تر هم شده است. شاید برای همین هست که می‌گویند کتاب‌های اخلاقی باید دارو باشند و نه نسخه. مخصوصاً بیماریِ مهلکی مثل بی‌شعوری که با شناساندن خصایص بی‌شعوری، مرض را شدیدتر می‌کند.

بنا به گفته‌ی کتاب (۲)، درمان بی‌شعوری زمانی آغاز می‌شود که فرد بیمار، به بی‌شعوری و حماقتش آگاه شود. در حالی‌که کتاب عکس این قاعده عمل می‌کند. زیرا خواننده را از مدار خویشتن خارج می‌کند و عادت می‌دهد به عیب‌جویی از دیگران. بنابراین اگر چاره‌ی درمان بی‌شعوری آگاهی به خود است، نباید با ضمایر سوم‌شخص و ذکر مثال‌های خارجی، توجه بیمار را از خودش منصرف ساخت و او را مشغولِ مشاهده و کشف رذایل دیگران کرد.

به شخصه احساس می‌کنم بعد از خواندن این کتاب، بی‌شعورتر از قبل شده‌ام :)). چون بیش‌تر از قبل احساس می‌کنم دور و برم با آدم‌های بی‌شعور احاطه شده است.

احساسی که بعد از خوانشِ کتاب به خواننده دست می‌دهد:

خوشا به حال آن کس که عیب خودش، او را از پرداختن به عیب‌هاى مردم باز دارد.
امام علی(ع)
۱۱ شهریور ۹۹ ، ۲۰:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

راهنمای خرید لوازم مدرسه برای دانش آموزان و کلاس اولی ها

راهنمای خرید لوازم مدرسه و لوازم تحریر مناسب برای دانش آموزان و کلاس اولی ها: چند روزی بیشتر تا بازگشایی مدرسه ها باقی نمانده اسـت. همه ی کارها انجام شده و تنها چیزی کـه باقیمانده خرید لوازم مدرسه برای دانش آموزان اسـت. از کلاس اولی ها گرفته تا کلاس ششمی ها، باید برای همه ی کیف و کفش و لوازم تحریر مناسب شان را تهیه کنیم، امروز نکات مفیدی رابه شـما خواهیم گفت، همراه مـا بمانید.

لیست لوازم التحریر مورد نیاز پایه اول تا ششم ابتدایی

با نزدیک شدن بـه زمان شروع مدارس ودر آستانه مهرماه، دغدغه اصلی اکثر والدین تهیه یک چک فهرست کامل و بی نقص برای خرید لوازم التحریر و ملزومات شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان اسـت. این کـه چطور بتوان بدون سر زدن بـه چند فروشگاه و صرف زمانی زیاد، با هزینه ای مناسب خریدی خوب و با کیفیت داشت و علاوه بر آن استانداردهای لازم برای تهیه ملزومات نیز رعایت شده باشد.

فهرست لوازم التحریر مورد نیاز کلاس اول

 دفتر 80 برگ 3 شماره برای دروس پارسی، نگارش و ریاضی

= دفتر 60 برگ 1 شماره برای درس علوم

= دفتر نقاشی

= دفتر یادداشت

= کلربوک 60 برگ سایز A4

= پاکت دکمه دار

= مداد رنگی 12 رنگ

= نوشت افزار شامل مداد سیاه، مداد قرمز، پاک کن، تراش

= قیچی کوچک، چسب مایع، چسب ماتیکی

= خط کش ساده، خط کش شابلون دار با اشکال هندسی

= آهن ربا برای درس ریاضی

= مکعب چینه 90 تایی و چوب خط برای درس ریاضی

= برچسب برای درج نام و نام خانوادگی دانش آموز روی کلیه وسایل و نوشت افزار

= نایلون شفاف جهت جلد کردن دفتر و کتاب

= لیوان آب

= جامدادی پارچه ای

= کیف مدرسه

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

۱۱ شهریور ۹۹ ، ۲۰:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

راه‌های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

۱- جنس، شکل و کیفیت شیشه عطر را بررسی کنید

شیشه ادکلن جزو اولین نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. به جنس، شکل شیشه، طول، عرض و ارتفاع ادکلن توجه کنید و ببینید آیا همان چیزی است که از یک برند واقعی انتظارش را دارید. شیشه برند‌های اصلی از کیفیت بالایی برخوردار و دارای رنگ شفافی است. همچنین در شیشه ادکلن‌های اصل هیچ حبابی داخل شیشه مشاهده نمی‌شود و خط اتصال شیشه (خط داغ‌شدگی و خط چسب) در ادکلن‌های تقلبی مشخص، ولی در ادکلن‌های اصلی بسیار ظریف و تمیز است. ادکلن‌های تقلبی وقتی که در در برابر نور قرار می‌گیرند داخلشان رگه‌های ظریفی دیده می‌شود. همچنین در ادکلن‌های اصلی از شیشه‌های کریستال که سنگین و از شفافیت خاصی برخوردارند، استفاده می‌شود. 

۲- به بارکد، برچسب وزرات بهداشت و طرح شبنم روی جعبه ادکلن دقت کنید

یک نکته مهم برای شناسایی ادکلن اصل از تقلبی توجه به بارکد، داشتن برچسب وزارت بهداشت و طرح شبنم  (شناسایی کالای اصلی از تقلبی با گوشی تلفن همراه که نرم‌افزار مربوطه در آن نصب شده است) میباشد. گفتنی است در برخی عطر‌ها به ویژه عطر‌های برند شانل ممکن است به طور کلی طرح شبنم وجود نداشته باشد. با این وجود داشتن طرح شبنم و لیبل وزارت بهداشت می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که ادکلن اصل خریداری می‌کنید. همچنین شیشه عطر باید دارای شماره سریال باشد و این شماره با شماره روی جعبه یکسان باشد و شماره سریال آن باید در بخش پایینی بطری حک شده باشد و نباید آن را با چسب چسبانده باشند. برای اطلاع از بارکد عطر‌ها این موارد را توجه کنید:

  • بارکد عطر و ادکلن فرانسوی با ۳۴ شروع می‌شود
  • بارکد عطر و ادکلن ایتالیایی با ۸۰ و ۸۳ شروع می‌شود
  • بارکد عطر و ادکلن اسپانیایی با ۸۴ شروع می‌شود
  • بارکد عطر و ادکلن آلمانی با ۴۰۰ و ۴۴۰ شروع می‌شود
  • بارکد عطر و ادکلن انگلیسی با ۵۰ شروع می‌شود
  • ۳- ماندگاری ادکلن را امتحان کنید

    البته که ماندگاری ادکلن اصل بسیار طولانی‌تر از انواع تقلبی آن است، اما شاید این روز‌ها نتوان ماندگاری زیاد را به عنوان یک راه تشخیص مناسب برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی در نظر گرفت، زیرا در حال حاضر بسیاری از سازندگان ادکلن‌های تقلبی با قرار دادن پارافین و سایر مشتقات نفتی در ترکیبات مایع عطر، ماندگاری بالایی ایجاد می‌کنند که جدا از لک‌اندازی روی لباس و رایحه تک خطی و بدون تغییر، پارافین اسشمام شده برای چند ساعت در روز‌های متوالی روی سیستم تنفسی و پوستی شما اثرات منفی خواهد گذاشت و باعث بروز سردرد، تنگی نفس و حساسیت‌های پوستی خواهد شد.


    ۴- ویژگی‌های جعبه عطر از قبیل توع چاپ، سلفون، رنگ و ... را بررسی کنید

    توجه به ویژگی‌های جعبه عطر مانند رنگ جعبه، جنس جعبه، نوع چاپ و سلفون کشیده شده روی آن از دیگر روش‌های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی است. سلفون جعبه‌های تقلبی اغلب دارای حباب و برجستگی است، کدر و بی‌دوام بوده و تمیز روی جعبه کشیده نشده است. همچنین پیشنهاد می‌کنیم جعبه ادکلن مدنظرتان را در اینترنت سرچ کرده و به رنگ جعبه، نوع چاپ و نوشتار روی آن توجه کنید (در یک ادکلن اصل هیچگاه نباید غلط املایی، دستوری و نوشتاری وجود داشته باشد). به طورکلی توجه به المان‌های روی جعبه و شیشه عطر به شما کمک زیادی در تشخیص می‌کند، زیرا کارخانه‌های تقلبی به دلیل نداشتن امکانات مناسب و دستگاه‌های چاپ قوی برای بسته‌بندی همواره با مشکلات و کمبود‌هایی مواجه هستند.


    ۵- به راحت چفت شدن درب ادکلن دقت کنید

    درب ادکلن اصلی بسیار روان و ساده بسته می‌شود، به راحتی روی آن قرار میگیرد و نیازی به فشار و نیروی اضافی برای بستن درب نیست در حالی که درب ادکلن تقلبی تنظیم و متقارن نیست و به سختی سفت می‌شود و به زحمت سرجای خود قرار می‌گیرد. همچنین درب شیشه باید به خوبی چفت شود و هنگام چفت شدن صدا دهد. شما میتوانید با کشیدن ناخن روی درب و ثابت ماندن روی رنگ آن نیز از اصل بودن ادکلن اطمینان یابید.

۶- ادکلن را تست کنید

مقداری از ادکلن را تست کنید، اگر در آن چربی احساس کردید مطمئن شوید که ادکلن تقلبی است، همچنین هنگام تست، نوک اسپری را بررسی کنید، لوله متصل به آن باید تا پایین مایع ادکلن امتداد داشته باشد، از سر اسپری جدا نشده و هنگام پاشیدن ادکلن، اجازه ورود هوا را بدهد.


۷- پمپ ادکلن بررسی را کنید

بررسی پمپ یا والف هم یکی دیگر از شیوه‌های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی است. در ادکلن‌های اصلی از پمپ‌های فلزی یا کاملا پلاستیکی با کیفیت استفاده می‌شود و از پمپ‌های آلومینیومی تنها در محصولات تقلبی و اغلب محصولات درجه دوم یا همان ادکلن‌های شرکتی استفاده می‌شود که قیمت و کیفیت بسیار پایینی دارند.


۸- به رنگ ادکلن توجه کنید

این را به یاد داشته باشید که در ساخت عطر و ادکلن اصل برند‌های معتبر، هیچگاه از رنگ استفاده نمی‌شود؛ به همین دلیل به رنگ ادکلن توجه کنید و اگر تیره و کدر است مطمئن باشید که با یک ادکلن تقلبی روبه‌رو هستید.

۹- قیمت خیلی ارزان نشانه تقلبی بودن ادکلن است

قیمت خیلی پایین ادکلن نیز می‌تواند نشانه‌ای از تقلبی بودن آن باشد. شما به راحتی می‌توانید نام ادکلن را در سایت‌های اینترنتی برند مدنظرتان جستجو و از قیمت آن مطلع شوید؛ بنابراین داشتن قیمت ارزان یک علامت تشخیص ادکلن اصل از تقلبی است، زیرا هیچ فروشنده‌ای حاضر به ضرر نیست! اگرچه قیمت بالا هم به تنهایی تضمینی برای اصل بودن ادکلن نیست. 

سخن پایانی

خرید ادکلن از یک فروشنده مطمئن توصیه ما به شما قبل از خرید است و بهتر است که تا حد امکان از ادکلن‌هایی که دارای برچسب وزارت بهداشت هستند، استفاده کنید تا ادکلن تقلبی را به جای ادکلن اصل نخریده یا یک ادکلن اصل را با قیمتی بالاتر از عرف بازار تهیه نکرده باشید. امیدواریم توجه به نکات بالا به شما در تشخیص ادکلن اصل از تقلبی کمک کند. اگر عطر مورد نظر خود را خریداری کرده اید به شما پیشنهاد می‌کنیم بهترین روش عطر زدن برای افزایش ماندگاری بوی آن را نیز در ستاره بخوانید.

شما چه روش‌های دیگری برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی می‌شناسید؟ نظرات و پرسش‌های خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 

۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۹:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی