وطن فیلم

دانلود فیلم و سریال ایرانی و دانلود موزیک

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۹ فیلم و سریال که از جنگ ستارگان کپی کردند

قرار است با تعدادی از بدنام‌ترین کپی‌های «جنگ ستارگان» آشنا شویم. در پی موفقیت بزرگ جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷، فیلم‌سازانی از سراسر جهان سعی کردند با ساخت کپی جنگ ستارگان از جرج لوکاس به سود کلان برسند؛ از کارگردان‌های مستقل گرفته تا بزرگترین استودیوهای هالیوودی. خیلی از این فیلم‌ها منجر به شکستی فاجعه‌بار شدند، ولی تعدادی هم توانستند طرفداران خودشان را دست و پا کنند و به خرده‌فرهنگی تبدیل شوند که از فرهنگی بزرگتر شکل گرفته بود.

با اینکه هالیوود در دهه‌ی ۷۰ و میانه‌های دهه‌ی ۸۰ رویکرد مثبتی به فیلم‌های علمی تخیلی داشت، ولی تمام آثاری که در این دوره ساخته شدند هم متأثر از جنگ ستارگان نبودند و خیلی از فیلم‌ها پاسخی به نیاز و سلیقه‌ی مخاطب آن سال‌ها بودند. به همین خاطر، فیلم‌هایی مثل «فلش گوردون» سال ۱۹۸۰ و سریالی چون «باک راجرز در قرن ۲۵ام» که اقتباس‌هایی از کمیک بوک‌ها و سریال‌های قدیمی‌تر بودند در این فهرست نیامده است. در این دوران با «بیگانه» و «بلیدرانر» هم آشنا شدیم، که هیچ ارتباطی با جنگ‌های ستاره‌ای نداشتند و دنیای اریجینال خودشان را خلق کردند.

در سال ۱۹۷۹ «سفر ستاره‌ای: نسخه سینمایی» آمد. این فیلم اقتباسی بود از سریالی معروف که یک دهه پیش از تب و تاب جنگ‌های ستاره‌ای پخش می‌شد، و بیشتر از آنکه از جنگ‌های ستاره‌ای الهام گرفته باشد، از ۲۰۰۱ ادیسه فضایی کوبریک تأثیر گرفته بود. حتی جیمز باند هم با فیلم «مون‌ریکر» (moonraker) نقبی به دنیای علمی تخیلی زد؛ بله، مأمور ۰۰۷ یک زمانی در فضا و با تفنگ‌های لیزری مبازره کرد. با اینکه اغلب «سیاهچاله» از محصولات سال ۱۹۷۹ دیزنی را به‌عنوان یکی از فیلم‌های تأثیر گرفته از جنگ ستارگان می‌شناسند، ولی این فیلم متأثر از آثار فضایی دهه ۷۰ بود. «توپ‌های فضایی» (Spaceballs) مل بروکس هم که پارودی بود و با تب روزافزون طرفداران حماسه‌‌ی لوکاس شوخی می‌کرد.

در ادامه ۹ فیلمی را معرفی می‌کنیم که آشکارا از جنگ ستارگان تقلید کردند.

نبرد فراسوی ستاره‌ها (Battle Beyond the Stars)

نمایی از فیلم نبرد فراسوی ستارگان

  • کارگردان: راجر کورمن، جیمی تی موراکامی
  • بازیگران: رابرت وان، ریچارد توماس، سیبیل دنینگ
  • سال ساخت: ۱۹۸۰

راجر کورمن، سلطان افسانه‌‌ای بی‌مووی‌‌ها‌ و فیلم‌های کم‌هزینه‌ی باب دل مخاطب، در سال ۱۹۸۰ با ساخت این فیلم فضایی که به نسبت دیگر پروژه‌هایش پرخرج‌تر بود، به تب دیوانه‌وار جنگ ستارگان وارد شد. همان‌طور که جرج لوکاس در ساخت جنگ‌های ستاره‌ای نگاهی به «دژ پنهان» (The Hidden Fortress) کروسووا داشت، کورمن برای ساخت فیلم علمی تخیلی خودش از فیلم کلاسیک دیگر کوروساوا یعنی «هفت سامورایی» الهام گرفت. البته اقتباس آمریکایی هفت سامورایی با نام «هفت دلاور» پیش از آن ساخته شده بود، و راجر کورمن حتی یکی از بازیگرهای آن فیلم یعنی رابرت وان را برای «نبرد فراسوی ستارگان» آورد.

داستان فیلم درباره‌ی پسر کشاورزی بود که به مبارزه با یک امپراتوری شرور می‌رفت و می‌خواست سلاح مرگبارشان را نابود کند که قابلیت نابودی سیاره‌ها را داشت. دو تن از چهره‌های تأثیرگذار علمی-تخیلی هم در این فیلم حضور داشتند، که البته در آن مقطع تازه‌کار بودند و جویای نام؛ جیمز هورنر، آهنگساز فیلم‌هایی مثل «بیگانه‌ها» و «آواتار»، موسیقی فیلم را ساخت و جیمز کامرون دستیار جلوه‌های ویژه بود. کورمن بعدها از دکورهای فیلم دوباره استفاده کرد تا کپی دیگری از جنگ‌های ستاره‌ای با نام «مهاجمین فضا» ( Space Raiders) بسازد.

سریال ناوبر فضایی گالاکتیکا (Battlestar Galactica)

نمایی از سریال ناوبر فضایی گالاکتیکا -

  • طراح اصلی: گلن ای. لارسون
  • بازیگران: ریچارد هچ، درک بندیکت، لورن گرین
  • سال‌های پخش: ۱۹۷۹-۱۹۷۸ (یک فصل)

نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این سریال که در قرن ۲۱ پخش شد بهتر و تحسین‌شده‌تر بود و طرفداران به نسبت زیادی هم داشت، ولی نسخه‌ی اصلی که در دهه‌ی ۷۰ منتشر شد یکی از اولین تقلید‌های جنگ ستارگان بود. با اینکه طراح سریال گلن ای. لارسون ایده‌ی اولیه‌‌اش را چندین سال پیش از جنگ ستارگان داشت، ولی خود سریال وقتی ساخته شد به قدری از ایده‌های بصری و طراحی دکور جنگ‌ ستارگان کپی‌برداری کرد که در نهایت جرج لوکاس مجبور شد از «یونیورسال» به خاطر شباهت‌های زیاد سریال شکایت کند. لارسون و یونیورسال حتی تا جایی پیش رفتند که طراح کانسپت‌های جنگ‌ ستارگان یعنی رالف مک‌کوئری و مسئول جلوه‌های ویژه‌ جان دیکسترا را برای سریال استخدام کردند که به ناراحتی لوکاس اضافه کرد.

با اینکه هر کدام از مجموعه‌ها در آینده و دنیای خودشان به جاهای خوبی رسیدند، روزهای اولیه‌ی این سریال با رسوایی کپی‌برداری از جنگ‌ ستارگان و شکایت جرج لوکاس گره خورد است. جالب این‌جاست که نزدیک یک دهه بعد از این ماجراها، فیلمی با نام «شورش فضایی» (Space Mutiny) ساخته شد که جلوه‌های بصری ناوبر فضایی گالاکتیکا را دزدید و برای خودش استفاده کرد.

مردی که دنیا را نجات داد (The Man Who Saved the World)

نمایی از فیلم مردی که دنیا را نجات داد

  • کارگردان: سیتین اینانک
  • بازیگران: جنید آرکین، آیتکین آکایا
  • سال ساخت: ۱۹۸۲

فیلمی که به آن لقب «جنگ ستارگان تُرکی» داده‌اند. فیلم به قدری از تصاویر فیلم لوکاس استفاده کرده بود که حالا یکی از بدنام‌ترین فیلم‌های ترکیه است. داستانش هم تقریبا کپی نعل‌ به نعل جنگ ستارگان است؛ ماجرای دو قهرمان که در یک سیا‌ره‌ی کویری سقوط می‌کنند. ولی این جنگ ستارگان تُرکی فقط از جرج لوکاس کپی نکرده بود، بخش‌هایی از اولین فیلم ایندیانا جونز «مهاجمین صندوقچه‌ی گمشده» هم در آن دیده می‌شود.

آخرین مبارز ستاره‌ای (The Last Starfighter‎)

نمایی از فیلم آخرین مبارز ستاره‌ای

  • کارگردان: نیک کسل
  • بازیگران: لنس گست، کاترین مری استوارت، رابرت پرستون
  • سال ساخت: ۱۹۸۴

داستان جوانی از طبقه‌ی کارگر که زندگی کسل‌کننده و بی‌اتفاقی را در ناکجاآباد می‌گذراند، تا اینکه درگیر نبردهای بین کهکشانی می‌شود و باید با یک امپراتوری مبارزه کند و مهارت‌های خلبانی‌اش بالاخره به کارش می‌آید و در پیروزی کمکش می‌کند. حتی به سیاق جنگ ستارگان و اوبی وان کنوبی که مربی و راهنمای لوک اسکای‌واکر می‌شد، اینجا هم مرشدی پیر همراه این پسر است که در ظاهر می‌میرد و دوباره برمی‌گردد.

با اینکه «آخرین مبارز ستاره‌ای»‌ پاسخی بود به محبوبیت روزافزون بازی‌های ویدئویی آرکید (Arcade)، ولی از جنگ‌های ستاره‌ای خیلی الهام گرفته است.

اربابان جهان (Masters of the Universe)

نمایی از فیلم اربابان جهان

  • کارگردان: گری گودارد
  • بازیگران: دولف لاندگرن، فرانک لانگلا، کورتنی کاکس
  • سال ساخت: ۱۹۸۷

با وجود اینکه این فیلم که اقتباسی بود از یک سریال انیمیشنی و چیزهایی مثل شمشیر و جادوگری را از «کونان بربر» (Conan the Barbarian) الهام گرفته بود، ولی مؤلفه‌های فضایی و علمی تخیلی‌اش به وضوح از جنگ ستارگان می‌آمد.

حتی ضدقهرمان اصلی فیلم اساسا ترکیبی بود از «دارث ویدر» و امپراتور. قهرمانش هم شمشیر بزرگی به دست داشت که بی‌شباهت به «لایت‌سیبر» یا همان شمشیرهای لیزری جدای‌ها نبود. همچنین در فیلم موجود کوچکی به اسم «گویلدور» حضور داشت که مثل «یودا» یا «R2-D2» بود.

پیامی از فضا (Message from Space)

نمایی از فیلم پیامی از فضا

  • کارگردان: کینجی فوکاساکو
  • بازیگران: ویک مورو، سانی چیبا،فیلیپ کاسنوف
  • سال ساخت: ۱۹۷۸

با توجه به اینکه جرج لوکاس در ساخت جنگ‌های ستاره‌ای از سینمای ژاپن بهره‌ی زیادی برده بود، می‌شود این فیلم را به نوعی پاتک ژاپنی‌ها حساب کرد.

پیامی از فضا را کمپانی «توئی» (Toei Company) ساخته، استودیویی که سریال «سوپر سنتای» (Super Sentai) را تولید کرد که بعدا از تصاویرش در «پاور رنجرز» (Power Rangers) هم استفاده شد. پیامی از فضا بسیاری از مؤلفه‌های آشنای طرفداران جنگ ستارگان را داشت؛ شاهدختی سفیدپوش و در حال فرار، یک امپراتوری شرور، سربازانی یک‌شکل که لباسی مخصوص به تن داشتند، رُباتی اعصاب خرد کن و سفینه‌های فضایی. حتی نمایی در فیلم هست که سفینه‌ی فضایی دشمن را در حال ورود به قاب می‌بینیم.

دارث ویدر شاید ظاهرش را از سامورایی‌ها الهام گرفته باشد، ولی در این فیلم رسما سامورایی‌های فضایی را به عنوان شخصیت‌ منفی می‌بینیم.

ادیسه ستاره‌ای (Star Odyssey)

نمایی از فیلم ادیسه ستاره‌ای

  • کارگردان: آلفونسو برچیا
  • بازیگران: یانتی سومر، جیانی گارکو، کریس اورام، ملیسا لونگو
  • سال ساخت: ۱۹۷۹

مشخص‌ترین کپی از جنگ ستارگان در این فیلم ایتالیایی، یکی از ۴ فیلمی که آلفونسو برچیا با الهام از جنگ‌ ستارگان ساخته است، لایت‌سیبرها و ربات‌هایی است که مخصوص خودشان ساخته‌اند. حالا تفاوتش کجاست؟ گویا یکی از ربات‌های این فیلم قصد خودکشی دارد. کلا ملغمه‌ی عجیبی است و مثلا یکی از کاراکترها لباس مرد عنکبوتی به تن دارد. فیلم افتضاحی است و تولید واقعا کم‌کیفیتی داشته.

استار چیسر:‌ افسانه‌ی اورین (Starchaser: The Legend of Orin)

نمایی از انیمیشن استار چیسر:‌ افسانه‌ی اورین

  • کارگردان: استیون هان
  • بازیگران: جو کالیگان، کارمن آرجنزیانو، نوئله نورث
  • سال ساخت: ۱۹۸۵

این فیلم عجیب‌وغریب از اولین آثاری بود که انیمیشن سنتی را با تکنیک انیمشین سه‌بعدی دیجیتالی تلفیق کرد. طراحی خوبی دارد و از نظر بصری جذاب شده، ولی در نهایت یک فانتزی/علمی‌تخیلی کم‌مایه است که از جورج لوکاس خیلی ایده گرفته است.

در داستان شمشیری افسانه‌ای می‌بینیم، پسری جوان که بعد از پیامی تصویری به ماجراجویی کشیده می‌شود، داستانی عاشقانه با یک شاهدخت، یک قاچاقچی خودسر، ربات‌ها، قطع شدن دست‌ها در مبارزات و رهبری شرور که اسیرانش را با دست خفه می‌کند. ولی تفاوت‌هایی هم دارد، مثلا شخصیت شرور ماجرا در صحنه‌ی اوج فیلم از وسط نصف می‌شود و به دل زمین سقوط می‌کند و این که برخلاف ظاهرش، این انیمیشن مناسب کودکان نیست.

استارکرش (Starcrash)

نمایی از فیلم استارکرش

  • کارگردان: لوییجی کوتزی
  • بازیگران: کارولین مونرو، مارجو گورتنر، کریستوفر پلامر
  • سال ساخت: ۱۹۷۸

کریستوفر پلامر و دیوید هسلهوف در این کپی از جنگ ستارگان بازی کرده‌اند، پس باید فیلم خوبی باشد نه؟ ولی فیلم خوبی نیست. این فیلم هم نسخه‌ی خودش را از انبوه مؤلفه‌های فیلم لوکاس نمایش می‌دهد؛ لایت‌سیبرها، ربات‌های شبیه C-3PO، تفنگ‌های لیزری، امپراتورهای شرور و سفینه‌های فضایی که آرام از گوشه‌ی قاب وارد می‌شوند.

منبع انگلیسی: ign

منبع فارسی: دیجی کالا مگ

۳۰ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

دانلود فیلم قطار 15:17 به مقصد پاریس

دانلود فیلم 2018 The 15:17 to Paris دوبله فارسی

دانلود فیلم خارجی 2018 The 15:17 to Paris با کیفیت 1080p & 720p

دانلود فیلم سینمایی قطار 15:17 به مقصد پاریس از سایت فردیس فیلم

دانلود فیلم قطار 15:17 به مقصد پاریس دوبله فارسی 2018 The 15:17 to Paris

دانلود فیلم قطار 15:17 به مقصد پاریس 2018 The 15:17 to Paris

امتیاز : 5/2 از 10 | IMDB

انتشار : 2018

کیفیت :  720p,1080p

زبان :  دوبله فارسی

محصول کشور : آمریکا

ژانر :  بیوگرافی | درام | ماجراجویی

کارگردان : Clint Eastwood

بازیگران: Alek Skarlatos, Anthony Sadler, Spencer Stone

خلاصه داستان:

داستان فیلم درباره سه مسافر جوان آمریکایی است که در بعد از ظهر روز بیست و یکم آگوست 2015 در اقدامی شجاعانه، از وقوع یک حمله تروریستی در قطاری به مقصد پاریس جلوگیری کردند و…

بر دانلود فیلم روی دانلود کلیک کنید

۳۰ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

خرید انواع تجهیزات پارکینگ

گروه تولیدی و بازرگانی آرتمیس با سابقه درخشان در زمینه ساختمانی کشور

امروزه با توجه به اهمیت بحث ایمنی پارکینگ و نگهداری از خودرو خرید تجهیزات پارکینگ ها با لوازم با کیفیت و اجرای زیبا آن بر روی کیفیت زندگی در شهرهای بزرگ تاثیرگذار است.

 

این گروه تولیدی سالهاست در زمینه تولید انواع تجهیزات ایمنی پارکینگ و تابلوهای علائم ترافیکی و آتش نشانی فعالیت دارد.

آرتمیس پارکینگ افتخار تولید محصولاتی فوق العاده با کیفیت و متفاوت از بازار ایران را بدست آورده و با افتخار اعلام می داریم محصولات تجهیزات پارکینگ آرتمیس تنها محصولات موجود در بازار ایران هستند که از جنس رابر خالص و ای پی دی ام می باشند و قابلیت رقابت با مشابه های امریکایی و اروپایی را دارند.

از تولیدات این گروه می توان به انواع استاپر پارکینگ و محافظ ستون و انواع ضربه گیر ستون (کرنر گارد) و سرعت گیر های لاستیکی اشاره کرد.

همچنین میتوانید با  خیال راحت خدمات خط کشی پارکینگ و پیاده سازی صفر تا صد خط کشی انواع پارکینگ عمومی خط کشی پارکینگ آپارتمانی ، را به مجموعه آرتمیس بسپارید .

در زیر به اختصار چند نمونه از فعالیت های این مجموعه در زمینه تجهیزات ترافیکی را شرح خواهیم داد.

خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ مشخص کننده و جدا کننده حریم پارک خودرو در پارکینگ های عمومی و منازل است.پارکینگ های دارای خط کشی ،علاوه بر زیبا بودن، به نظم بخشیدن و کاربردی سازی فضا پارکینگ برای توقف وسایل نقلیه کمک بسیاری میکند .

خط کشی پارکینگ

نوع  رنگ خط کشی در پارکینگ ها

پارکینگ ها ، مخصوصا پارکینگ های عمومی در طول شبانه روز همواره در حال میزبانی تعداد زیادی از افراد و وسایل نقلیه دارای بار و بدون بار هستند .

پس باید این امر را در نظر گرفت که نوع رنگ برای خط کشی پارکینگ از دوام و ماندگاری بالایی بر خوردار باشد و برای اجرای  خط کشی قبل از هرچیز سطح مکان مورد نظر به طور کامل تمیز و بدون از چربی و آلودگی باشد و در لاین بندی و ایجاد خط از پرایمر استفاده شود.

رنگ اجرایی در پروژه خط کشی مجتمع های تجاری میتواند تنوع بسیاری داشته باشد که از مرسوم ترین آنها رنگ های سرد یا تک جزیی میشود نام برد از ویژگی های این رنگ ها میشود بهقیمت مناسب آنها اشاره کرد . 

استاپر پارکینگ

استاپر پارکینگ

استاپر پارکینگ یکی از تجهیزات پارکینگی می باشد  که در پارکینگ های عمومی و شخصی جهت بالا بردن ایمنی استفاده می شود.

نگهدارنده خودرو ، متوقف کننده خودرو ، استوپر ماشین ، ویل استوپر، کار استاپ ، کار استاپر پارکینگ ، کار استاپر پارکینگی ، استاپر خودرو و.. این محصول از آسیب رساندن به خودرو و دیوارهای داخل پارکینگ در هنگام پارک کردن خودرو جلوگیری می کند-.

نحوه کار استاپر پارکینگی

توقف چرخ لاستیکی یک پارکینگ عالی برای ممانعت از کار بیش از حد نقاط پارکینگ و ضربه زدن به دیوارهای گاراژ شما یا سایر خودروهای پارک شده است. درب های پارکینگ برای گاراژ از دارایی های بدنی محافظت می کنند و وسایل نقلیه را از تماس با آنها باز می دارند. رفع بلوک های پارکینگ برای گاراژ بسیار ساده است با ۲ لنگر در هر توقف چرخ که در بسته موجود است. توقف چرخ های لاستیکی به اندازه کافی سبک است که توسط یک نفر برداشته شده و نصب می شود و هزینه های باربری و نصب را به حداقل می رساند. برای جلوگیری از اکثر اتومبیل های جدید که دارای سطح زمین کم نیستند ، لاستیک چرخ لاستیکی فقط ۳٫۹ اینچ ارتفاع دارد.

دلایل استفاده از استاپر پارکینگی

ما طیف گسترده ای از لاستیک اتومبیل را متوقف می کنیم. این توقف لاستیکی اتومبیل مانع از سوار شدن بیش از حد خودروها به سمت پارکینگهای مسکونی یا تجاری می شود. با هماهنگی با استاندارد کیفیت صنعت ، ما بنا به نیاز مشتری ما این کالاهای لاستیکی را در مشخصات مختلف ارائه می دهیم. کنترل کننده های کیفیت ما برای اطمینان از کیفیت این لاستیک متوقف شده ، یک سری تست را در پارامترهای مختلف انجام می دهند.

محافظ ستون

 محافظ ستون پارکینگ یا ضربه گیر ستون قطعات لاستیکی هستند که بر روی لبه ستون و گوشه های پارکینگ نصب می شوند. ضربه گیر ها باعث ایجاد زیبایی فوق العاده در محیط و جلوگیری از آسیب رسیدن به ستون پارکینگ و خسارت به خودرو و ایمن سازی فضای پارکینگ می شود.

محافظ ستون  پارکینگ یکی از تجهیزات ایمنی پارکینگ میباشد، با استفاده از  و ضربه گیر ستون در پارکینگ در هنگام پارک خودرو از آسیب دیدن بدنه ماشین و شکستن لبه ستون های پارکینگ پیشگیری به عمل می آید.

گارد ستون ها از جنس لاستیک و پی وی سی با قابلیت ضربه گیری بالا می باشند. در زمان برخورد خودرو با ستون پارکینگ ضمن محافظت از ستون، از آسیب دیدن بدنه خودرو جلوگیری می کنند.

۲۶ مرداد ۹۹ ، ۱۹:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

دانلود آهنگ جدید شادمهر عقیلی به نام قاضی

دانلود آهنگ شادمهر عقیلی به نام قاضی

Download New Song Shadmehr Aghili Called Ghazi

دانلود آهنگ شادمهر عقیلی قاضی

♫♪───( متن آهنگ )───♪♫

من نمیدونم خودت یه جوری آرومم کن

من که جز دستای تو راهِ فراری ندارم

یه دیوونه که اصاً کار به جایی ندارم

همه دنیا تویی ، باقی همش یه بازیه

کوچه ها تنگ میشن ، وقتی نگاهت ناراضیه

انگاری یه شهر محکومن و چشمات قاضیه

هی هوا کمتر شد ، جاده ها باریکن

من نمیدونم برم یا بمونم کاری کرد

چشم تو ساکت شم ، یه آب راکد شم

هی هوا بدتر شد ، مسیرا تاریکن

من نمیدونم برم یا بمونم کاری کرد

چشمِ تو داغون شم ، هدفِ بارون شم

مثِ یه پرنده که همه پراشو چیدن

پشتِ تو راه اومدم تو رو نفس کشیدم

من میترسیدم ولی به خاطرت پریدم

چون دلم میخواد برات بمیرم و نگاه کنی

جاش فقط حسابمو از عاشقات جدا کنی

زخمی که میخورم از آدما رو دوا کنی

هی هوا کمتر شد ، جاده ها باریکن

من نمیدونم برم یا بمونم کاری کرد

چشم تو ساکت شم ، یه آب راکد شم

هی هوا بدتر شد ، مسیرا تاریکن

من نمیدونم برم یا بمونم کاری کرد

چشمِ تو داغون شم ، هدفِ بارون شم

 

برای دانلود این آهنگ زیبا اینجا کلیک کنید

۲۲ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

نقد سریال The Eddy

سریال The Eddy «ادی» با ابزار موسیقی به جنگ خشونت رفته است. سریالی که با استراتژی متفاوتی، خاطره‌ی Whiplash و La La Land را زنده می‌کند. با زومجی و نقد این سریال همراه باشید.

پاریس دیگر آن شهر دلربایی نیست که مقصود هنرمندان بود؛ آن تصویری که در مقدمه Love in the Afternoon «عشق در بعد از ظهر» ساخته‌ی بیلی وایلدر معرفی شد و پر از شور و حرارت و عشق به هنر بود یا آن شهری که وودی آلن در Midnight in Paris «نیمه شب در پاریس» به تصویر می‌کشد. در دنیای مملو از خشونت امروز قواعد تغییر کرده است. ترس از تروریسم بر هر چیزی از جمله هنر سایه انداخته است. پس از حمله تروریستی ۱۵ نوامبر ۲۰۱۵ با ۱۳۷ کشته و بیش از سیصد زخمی به ورزشگاه دوفرانس ترس در دل ساکنان این شهر جای خودش را باز کرده است. ظاهر شهر تغییر چندانی نکرده و هنوز زندگی بر روال گذشته می‌چرخد اما پاریس دیگر آن شهر سانتیمانتال گذشته نیست. «ادی» در دل چنین آشوبی شکل می‌گیرد.

یک گروه موسیقی جَز به رهبری الیوت –موزیسین معروفی که سال‌ها است پیانو نزده- می‌کوشند تا از دل کافه‌ای کوچک به نام ادی آوای خود را به گوش همه برسانند. آن‌ها به‌دنبال راه نجاتی می‌گردند تا از سیاهی‌های شهر فرار کنند. به تَبَع تجربه‌های دیوانه‌وار قبلیِ دیمین شزل یعنی La La Land «سرزمین رویاها» و Whiplash «شلاق»، The Eddy «ادی» با استراتژی متفاوت به‌دنبال زنده کردن روح موسیقی جَز در تصویری تلویزیونی است. در فیلم‌های شزل موزیک نه عنصری جانبی برای شکل دادن به حال و هوای داستان که خودِ مسئله‌ی اصلی است. در هر دو فیلم و سریال شخصیت‌های اصلی موزیسین‌اند و موسیقی در بافت فیلم چفت شده است. سازها وقتی به صدا در می‌آیند که چیزی را عوض کنند و درام را پیش ببرند. نوای موسیقی آخرین امید اهالی ادی در این دنیای پرآشوب است.

طاها رحیم در سریال ادی

پس از حمله تروریستی ۱۵ نوامبر ۲۰۱۵ با ۱۳۷ کشته و بیش از سیصد زخمی به ورزشگاه دوفرانس ترس در دل ساکنان این شهر جای خودش را باز کرده است

اگر «شلاق» روند تغییر شخصیت یک عاشق موسیقی را زیر دست استادی خشن و بی‌رحم به تصویر می‌کشید و دنبال خشونت‌های فردی موجود در روابط کاری این حرفه می‌گشت در «سرزمین رویاها» موسیقی بستری بود برای فاصله گرفتن از امر واقع و ساختن دنیایی فانتزی و خیالی که احیاکننده ژانر موزیکال بود. شزل با کمک موسیقی و رقص دنیایی یگانه ساخته بود که هر چند به اندازه‌ی رویای آمریکایی دروغ بود اما در زیبایی چیزی کم نداشت. تصاویر چشم‌نواز و همیشه در حرکت فیلم حتی اگر با ماهیت فیلم مشکل داشته باشیم، دوست داشتنی است. هر چند در عمل «سرزمین رویاها» از همه امکانات ژانر به خوبی بهره می‌بُرد اما نتیجه‌ی نهایی به سخره گرفتن رویای آمریکایی و پوچی این ایده بود. ایده‌ای که حالا در فیلم‌های مختلف شکست‌خورده به نظر می‌رسد. نمونه‌ی متأخرش ‌فیلم Judy «جودی» است که نابودی زنی را پیش چشممان می‌آورد که روزی بر سر در سینماها و بر سر زبان‌ها بوده است.

«ادی» در عین آنکه استراتژی متفاوتی دارد اما در یک مسئله با دو فیلم قبلی مشترک است. راه گریز و نجات و آنچه اهمیت دارد و باید برایش کوشید، موسیقی است. موسیقی حال و هوای آدم‌ها را عوض می‌کند و تجربه‌ی منحصربه‌فردی برایشان رقم می‌زند. وقتی سازها به صدا درمی‌آیند بهتر می‌شود گریه کرد، بهتر می‌شود در خود غرق شد و بهتر می‌شود از زندگی لذت برد. ما غم‌ها و شادی‌هایمان را با موسیقی شریک می‌شویم و البته این یک ارتباط دوطرفه است. یعنی حال مخاطب و حال نوازنده در حس و حال نهایی، اثرگذار است. اگر وسوسه شدید سریال «ادی» را ببینید ادامه متن را پس از مشاهده سریال بخوانید.

برای مطالعه ادامه نقد و بررسی سریال The Eddy کلیک کنید

۲۲ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

نقد فیلم یلدا

"یلدا" بی ادعا، هیجان ایجاد میکند! بی‌نقص، سوءرفتارها را بازسازی میکند و بی‌لکنت روایت میکند!

 


 

افتتاحیه آتشین با نمای بالای تهران و خردشدگی همه کس و همه چیز و بعد حرکت سیال دوربین تا دل جام جم بدون ادا و اطوارهای موجود در فیلمهای به‌ظاهر استراتژیک حکایت دارد از آن که ساخت فیلم خوب بیش از پشتوانه به عقل نیاز دارد.
 

 مسعود بخشی بی ادعا، هیجان ایجاد میکند! بی نقص، استودیوهای جام جم را بازسازی میکند و بی لکنت روایت میکند!
 

"یلدا" به طور کامل و بی‌شعار به نقد ...ی رسانه ای می‌پردازد که نام ملی را گرفته و از ملیت بیشتر تاراج منابع ملی را آموخته! یک نقد بدون تظاهر، بدون اغراق و بدون زدن به در و دیوار! با طعنه‌های بجا به اختاپوسهای "ستاره چیز مربع" که بالا و پایین مخاطبان را یکی کرده اند.
 

ایراد مسعود بخشی آنجاست که حرف زدن بیش از اندازه در نماهایی که به روایت گذشته کاراکترها اختصاص دارد اصطکاکیست بر پیشروی فیلم! آیا وحی منزل است فیلمی حول و حوش یک برنامه تلویزیونی، به مانند برنامه های تلویزیونی پر شود از حرافی؟
 

با این حال خرده داستانکهای پیش برنده درام از نمایش کمابیش عریان فقر و نقش آن در ازدواجهای عجیب و قتلهای غریب گرفته تا پاشش با دبی بالای سفیدکننده بر پیکره سلبریتی های ولو شده در برنامه های متصل به ستاره چیز مربع به شدت کمک کرده به همذات پنداری مخاطب.
 

به اینها بیفزایید تغییر پیاپی مسیر داستان و گره‌افکنی‌های ممتد از ورود نوزاد به ماجرا تا تصادف با موتورسیکلت و گریز از صحنه تصادف و قیچی دست گرفتن مادر و ورود به اتاق نوزاد!!
 

شخصیت پردازی درست و بازیگردانی صحیح از دیگر ویژگیهای ممتاز "یلدا"ست! بازیهای ملموسی از بابک کریمی و آرمان درویش در قامت تهیه کننده-مجری تلویزیون می‌بینیم! هم کریمی و هم آرمان درویش بی درغلتیدن به تیپهای مشابه در مرز شوخی-جدی ایفای نقش کرده اند!
 

 اسپانسری آبفا+حمایت آپ که برای این دومی فیلمنامه‌ای بس طنازانه هم نوشته شده نمایانگر آن است که توجیه اسپانسر فقط نمایش لوگویش در پس و پیش تصویر نیست و می‌شود به سبک "یلدا" برای گنجاندن اسپانسر به فیلم هم سناریو داشت.
 

"یلدا" در کنار نقد ساختار رسانه‌های شبه‌ملی، بر ساختار
کاسب‌مسلکانه تولید مدرک هم به‌اندازه تاخته؛
 تأکید بر دانشگاه کاربردی بهینه‌سازی علم و اخلاق(!) برای تمسخر کاسبانی که به بهانه پرورش دانشجو، جیب ملت را خالی میکنند به خوبی باورپذیر شده به خصوص یکی اش هم بیخ گوشمان در دوران رییس معزول در سینما راه افتاد و همین اواخر افشا شد که میلیاردها تومان فقط هزینه اجراییش است.

 

منبع سلام سینما

۲۲ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی

همه چیز درباره سریال موچین

مشخصات سریال موچین:

نام سریال: موچین

نام انگلیسی سریال: moochin

کیفیت ها : ۴K ,Full HD 1080p , 720p, 480p

مخاطب: بزرگسالان

نوع فیلم : سریال

محصول: ایران

موضوع: کمدی | اجتماعی

نویسنده: حسین تبریزی

کارگردان: حسین تبریزی

تهیه کننده: میثم آهنگری

سال تولید: ۱۳۹۸

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹

مدت زمان: 18 قسمت (45 دقیقه)

بازیگران:

آشا محرابی ، امیر نوری ، شهره لرستانی ، مرجانه گلچین ، حمید لولایی ، علی صادقی ، زهرا جهرمی ، مهران رجبی ، سعیده عرب ، مجید شهریاری و …..

درباره سریال موچین :

حسین تبریزی در جدیدترین ساخته‌ی خود سریال موچین را جلوی دوربین برده است . این سریال برای شبکه نمایش خانگی آماده میشود و میثم آهنگری تهیه کنندگی آنرا برعهده داشته دارد.فصل اول موچین در ۱۸ قسمت ۴۵ دقیقه ایی تولید می‌شود. این سریال از اردیبهشت ۹۹ به احتمال زیاد پخش خواهد شد.

پشت صحنه:

سایر عوامل:

مشاور تهیه‌کننده: جمال گلی، مجری طرح: سیروس ذوالفقاریان، مدیر تولید: فریباسادات خلیلی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مجید فاضلی، مدیر فیلمبرداری: امید نگارشی، صدابردار: فرهاد تبریزی، طراح چهره‌پردازی: جنان صدفی، طراح صحنه و لباس: کیوان ذوالفقاری، آهنگساز: رضا خسروی، تدوین: حسین غضنفری، صداگذار و ترکیب صداها: محمود موسوی‌نژاد، عکاس: آرش شاه‌محمدی، دستیاران تولید: علی کریمی، فرهاد هواخواه، مشاور انتظامی: سرهنگ طالبی، مدیر تدارکات: رضا بداغی، مدیر بازرگانی و تبلیغات: سولماز همت‌زاده، تصویربردار و سازنده فیلم پشت صحنه: شراره عسگری، مدیر روابط عمومی: سمیرا افتخاری و مشاور فضای مجازی: امین اعتمادی‌مجد.

داستان سریال:

آخه این انصافه که دنیا اینقدر کوچک باشه که ما آدم های تکراری رو روزی ۱۰۰ بار ببینیم ولی برای دیدن اون آدمی که دوسش داریم بزرگ باشه و نتونیم ببینیمش …..

 

برای دانلود سریال موچین اینجا کلیک کنید

۲۲ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محدثه مرادی